Kuckelikuckmedicin tack!

Så har man då återigen blivit sjuk!

Jag kan inte alls förstå hur man kan vara så ofta sjuk som jag är. 

 Okej jag kan ju inte påstå att det är mest synd om mig av alla, verkligen inte, men jag tycker dock lite synd om mig själv (måste erkänna)! 

 Träffade på en av mina grannar som fyllde 40 i förr går. Hon hade tillbringat sin födelsedag på vårdcentralen i klinte, hennes familj har varit sjuka sedan jul!
Så jag skall inte klaga! 

 Frågan är då hur kommer det sig att jag är sjuk så ofta. Kan det bero på:

 1. att det är något speciellt här i grannlagret
2. att jag vilar för lite gör för mycket
3. att jag stressar för mycket
4. att jag festar för mycket
5. att jag äter för dåligt, sover för lite
6. att jag träffar för mycket folk
7. att jag har dåligt immunförsvar
8. eller att jag helt enkelt har otur

 
Angående punkterna:

 1. nja tror inte på denna, det är bara jag och familjen L som är sjuka hela tiden!

2. Okej, jag kör ganska mycket på uttrycket: sova kan man göra när man bli gammal, dessutom
är jag lite översocial och klarar inte av att ta det lugnt, men jag har faktiskt börjat ta det lugnar!

3. jag erkänner, visst jag stressar mycket, men det är ju pga att tiden går så fort och för att jag
alltid har 100 saker att göra och tänka på och för att jag vill hinna med så mycket som möjligt!

4. nja som sagt så har jag tagit det lugnt på senaste! Jag var faktiskt hemma 3 helger i rad för ett tag sen( i och för sig var jag frisk då)

5. mammas förslag, men jag kan inte påstå att hon har rätt, jag både äter o sover bra!

6. pappas förslag, jovisst han har så rätt! Men jag tycker ändå inte att de har med saken att göra!

7. Adams förslag, ja tror stenhårt på det!

8. Elas förslag, du har så rätt gumman, jag har så otur helt enkelt!

 177633-43
Någon som har något råd hur jag skall bli friskare?

 
I´m sick and tired of always beeing sick en tired!

lite kuckelikuckmedicin skulle inte vara fel!
 
p.s Kul att bota hittat till min blogg, förresten sånt här borde ju du kunna ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback