Möbelmässan



177633-4

 

 

Måste ju berätta om våran älvsjö resa i fredags.

 


Vi skulle samlas redan vid 6:15 på morgonen, jag fick skjuts av papsen i tranlbilen, alltid lika kuL! När jag kom till terminalen satt typ redan alla tvåor och treor där! Men ingen lärare trots att 5 st skulle med, stefan hade i för sig sagt dagen innan att han absolut inte tänkte komma så tidigt! Tro de eller ej men han var faktiskt första lärare på plats, kom vid halv i stället!


Resan började lite speciellt, för det var nämligen problem med landgången så vi fick åka buss in på båten, väl där så skulle vi käka frukost, sen så satte sig jag, ela , viktor och björn vid ett bord o spelade kort och hade riktigt roligt, höjdpunkten var ju bonden och flugorna
 

 

Framme i nynäs så var det tydligen problem med pendeln så vi fick ta buss och sedan pendel för att komma fram till mässan. Älvsjö mässan var nästan precis likadan som förra året, men det var kul i alla fall, fast jag är lite besviken för det var dåligt med saltpinnar i år ;) roligt att vi träffade på alexander!

 


Efter mässan skulle vi in till city och shoppa, men vi va nära att komma ifrån ela och anton som kommit efter! Jag, björn, danne, viktor och martin hade nämligen sprungit för att hinna med pendeln och när vi väl kommit på kom vi fram till att ela o anton saknades!

Björn skriker sedan där kommer ela o så slår dörrarna igen, danne räddar sedan hela situationen genom att sätta foten i kläm så att dörrarna öppnas, modig kille! På stan gick alla åt olika håll, jag o ela shoppade loss, hon fyndade o jag spenderade!

 


När vi väl skulle samlas igen, hade jag och ela gått till terminalen i tid för att ladda upp med energidryck, vi stötte då på läraren Christer som satt och drack öl, och som vägrade gå ner till ringen där samlingspunkten var, han orkade inte!

Jag o ela mötte sedan förvirrade matin, viktor och anton och gick ner och meddelade Sussi om Christer hon blev inte glad, sen fick vi springa och leta efter några tvåor som till slut kom fram!

 


På båten hem satt vi och bekantade oss med några tvåor, spelade kort och snackade, så nu är dom kanske inte lika rädda för oss längre..heheh eller så har det blivit värre!

 


Några höjdpunkter: "Är du glad" vem om annars flumstefan

Min och Stefans slingraslanttävling då stefan vann tillbaka sin turslant!

Antonios och rauols snack på bussen!

Elas urflippning på båten

 


När vi väl kom fram till visby gick jag och patric o hämtade min bil och blev helt skrämda av adam och martin som hunnit dit före oss, är det tacken för skjuts vavav!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback