Reseskildring-varning en lång sådan!

Måste varna för en väldigt väldigt lång och välförklarad reseskildring!


 
Allt började söndagen den 25 februari. Det första jag lyckades med var att komma för sent så att hela bussen fick vänta på mig vid väte affären, en riktigt nice start. (typiskt fall från den obotliga tidsoptimisten) Efter en gungig båt tur, som vi fick överleva utan åksjuktabletter,( eftersom personalen vägrade att ge oss sådana).
Kom vi i land och startade våran långa bussresa till Norge.
Bussfärden hade varit rätt så lugn i början kan ju vara för att alla var rätt så trötta, skall citera Jimmie ?det är inte riktigt min tid på dygnet? med tiden blev det allt mer liv i bussen film visades och musik spelades på högsta volym och positiva keldan gjorde sin fin fina dans, killen hade även laddat upp med ?cola? under resans gång och han blev rätt så förvånad när jag smakade utan att röra en min!
 
Vi kom fram till Trysil vid halv elva ungefär, då lastades bussen ut och alla trängde sig in för stugans dörr, det var as mysigt där inne, 4 stora rum nere som räckte till 10 pers med bastu och ett litet vardagsrum! Uppe var det 2 rum för 4pers! Jag challe, jeli och Marika fick bo uppe, vi fick helt klart det bästa rummet, trots att det blev lite trångt med fyra tjejer och packning ibland!
 

Den ena nackdelen var väl att jag fick rummets våningssäng. Sängen var 2m hög och utan stege, detta innebar att jag fick inöva en viss teknik för att både komma upp och ner, kan ju säga att det va ingen som missade när jag gick upp ;)


 
 
 Måndag
Efter två års uppehåll skulle jag bege mig upp i backarna igen. Den stora frågan var om man ännu kunde åka! Visst kunde man men det gick lite försiktigt i början, men efter ha åkt med killarna lite fick man upp farten! Dagens åkkompisar blev Hampus, Hannes, Adam och Linnea! Vi hade mycket roligt, speciellt åt killarna som var nybörjare allihopa. Dagens roligaste var nog i alla fall när jag skulle at mig upp via sofflift, premiär för min del har aldrig åkt en sådan. Jag kan i alla fall erkänna att jag var lite orolig över både på och avstigning, när jag väl kommit på började jag snacka med några norrmän för att lugna ner mig, dom tyckte det var mycket kul att reta mig för mina små rädda utrop, ännu roligare fick dom när plötsligt liften stannade och dom försökte skrämma upp mig ännu mera!  På kvällen blev det bastning med Boel, Hanna o Emilie, vi gjorde snöänglar i den djupa snön, snacka om att man fick en kick av det! Måste förresten skryta lite för jag va ju tävlingen att vara längst tid inne i bastun! Handdukstricket, myckets smart men dock inte så uppskattat från allas håll! En lärdom var att man inte skall hälla energi dryck på värme grejen, det luktade inte så gott! image18
 
Dagens Tabbe: Gick till Jonna som lyckades med både de ena och det andra, bland annat åka in i några granar och ner för ett stup!
 
Tisdag: Dagens åkning slöt inte som planera, det var jätte dimmigt och jag skulle visa vägen hem för challe, men vi lyckades tappabort oss och komma of pist, vilket resulterade att jag tabbade ena skidan och flög med ansiktet rakt ner i djupsnön, fick sedan leta efter min undangömda skida! När det blev C tur att visa vägen lyckades hon missa vägen och körde i stället över en väldans hög kant så hon flög flera meter, men hon hade även tidigare lyckat köra ner i ett 5 m djupt dike och tappat skidorna mitt i en röd backe vilket innebar mycket skratt för min del!
På Kvällen blev det fest blev det fest, vi firade Bejla som fyllde 18! Festen blev livad och efter lite för mycket ?jag har aldrig? var alla rätt så kalasiga! Festandet urartade för vissa och det blev lite för mycket kräkkalas från 6 per sida!
Men kvällen blev trots detta mycket lyckad, jag och några killar hade allvarlighetsnack med kalle om hans kärleksproblem, bästa rådet fick han väl av en av killarna, tänk inte med kuken utan med hjärtat de är det som räknas, fint sagT!
Tom blev kvällens vinnare, han slog mig i allt, alla ville ha honom heheh (lite intärt svår oss emellan)
 
Dagens Tabbe: Simon efter hans doggystile mot Jeli, vilket slöt med att båda ramlade ihop i en hög! 
 
image22

Onsdag!
I dag åkte jag med lite olika folk, Hanna, Boel, Challe, Adde, Chocka, Kalle, Jocke och Atte. Adgens miss var ju när jag och Challe krånglat oss ner till ica affären för att köpa billigare smirnoff och så visade det sig att vi glömt id! (kan ju meddela att det kändes väldigt konstigt att åka skidor till affären och handla med pjäxor!)
Vi beslöt oss i alla fall för att ta bussen hem till andar sidan berget, bussturen var väldigt nerös eftersom vi inte viste om vi var på rätt buss, trots min stora norska kunskap!
På kvällen var alla slöja efter gårkvällens festande, men jag var överspiddad och det hjälpte inte att kyla ner mig in snön som tom försökte med, det gjorde nästan saken värre!
 
Dagens tabbe: gick till Challe efter sin beslutsångest, då hon körde under en vägvisar skylt in under en gran med fötterna på varsin sida av stammen och fick massor av snö från granen på sig! Både B o H fick komma till undersättning(de såg mycket kul ut)
 
Tordag
I dag så drog jag, Challe, Hanna, Ida, Linnea, Hannes, Chocka upp i den 45 gradiga svarte backen, det var väldigt dimmigt så man såg inget, men det var rätt så spännande!  På eftermiddagen åkte jag med Jocke, Kalle, Atte och Hannes!
Kvällens mulare blev Hampus o Jimmie, fusk med två mot en! Efter några öl bestämde sig tappra Hannes och Jocke för att hoppa från taket, allt gick bra trots onykterheten! Senare arrangerade Jeli och Julia så skall det låta, o jag Sandra, Ida, Emilie vann trots det håra motståndet av de andra två lagen.  Måste bara berämma Jeli, hon var en helt perfekt Peter Settman!
 
Dagens tabbe: Adam efter sin lyckade krasch, som resulterade till att han fick sy 9 stygn i rumpan, och en urskön historia upp på det. 

 
Fredag
Vi tog gruppbilder i backen och så blev vi filmade, hemskt! Efter det så åkte jag med Challe, Emilie, Anton, Pajen, Tom, Hanna och Boel.
På Kvällen blev det fest! Kvällens mulare Kalle, var det tacken för alvarlighetssnacket!
Tom var kvällens vakt, han fick huvuduppgiften att ta hand om H och jag hade lite kolla på C, vi ?vakter? satte o hade trevligt snack! Kvällen/ natten fortsatte men många sköna kommentarer och skratt!
 
Dagens tabbe: gick till Irre efter sitt uttalande på restaurangen, så  jäkla kul!
Lördag
Sovmorgon sen drog vi och kollade affärer i Norge, packa, resten av dagen bestod av packning och rund strosning till allas rum, det blev uppesittar kväll med bus med skattkarta.  ?Skatten vaktas av två pinnar de vaktar skatten med sin uppriktighet? mycket fint skrivet, tex på hittat av en byggare ;)
 
Veckans miss: Gick faktiskt till den galne nybörjaren Hannes, killen med skönast stil i backen!
 
Söndag
Snyft lämnade stället och åkte bussen hemåt jag j´gjorde platsbyte hela resan hem, hann vara med i både så skall det låta samt en annan sånglek, riktigt kul!
Spela kort på båten och hade riktigt kul
 
Allsång i bussen hem och i säng kl 1!
 
Finns så mycket mer att berätta, men jag skall inte plåga er!
 
Det har i alla fall varit en helt underbart kul resa, stort tack till alla som var med o så resegruppen vi ses på hawi!

Kommentarer
Postat av: Sofia

inga problem med att orka läsa inlägget här inte, det låter ju så himla roligt allt! jag vill också åka iväg på gruppresa till fjällen nu!!! :D (okejdå, jag kanske ville det innan också, men iaf).
som sagt; det låter som att resan var helt underbar! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback