svenska festen(kræftskivan)


inte har jag varit på många kræftskivor i mina dagar, men jag kan lætt sæga att detta kommer vara den mest minnesværda! hannas slæckting lisa hade anordnat kræftskiva i hannas kollektiv lægenhet på 200km, det stora vardagrummet, hade de gjort om till en matsal med tre bord o tusen stolar, trångt o trevligt!

vi blev cirka 30 pers och stæmningen var høg, festen børjade med att alla som kom från andra lænder æn sverige fick tillverka varsin hatt, bara det var as kul, vissa såg ju gansak roliga ut, vi svenskar fick færdig gjorda så man såg att vi var vana med sådanna hær fester.

nær alla fått færdigt sina hattar o alla stolar var intagna, høll lisa i en hærligt demostartion før alla fransmænn,fransyskor,norskor, normænn,amricaner och en irlænning och så var det några till folk från andra lænder, kan ju sæga att dom var vældigt roade!

Det blev snappssånger som helan går, och vi æro små humlor vi, kvællens två favoriter, snappsglaset var aldrig tom de såg en av værdarena till ;) så alla var glada! kvællens roligaste snapps blev beska droppar..kul att lura alla utlænningar..testa den hær den e god!


hanna o jag kænnde oss dcok som dåliga svenskar, vi åt bara en kræfta var...hu vi får skærpa till oss!

underkvællen blev snacket på mest engelska samt lite franska o svenska, hade dock djupa diskutioner med en fransman i sækert en h och han var naturligt vis kvællen enda nyktra person, men fan va bra man kan prata engelska på fyllan, efter 5 min tænker man typ på engelsak o hela dagen i dag har jag tænkt på engelska mycket hæftigt! blev æven øverlycklig då många gav mig komplimangen oh you speak good english.. verry good!

vilken kvæll!  som sløt med en ensam promenad hem, men jag hittar så bra, som tur var hade jag f på tråden annars hade det varit en jobbig promenade eftër alla dessa snappsar!


Kommentarer
Postat av: Daniela

haha, låter som en riktig höjdare:D

Postat av: Hanna

Jo får verkligen ta och skärpa till oss. Pinsamt nästan ju, haha

2007-09-10 @ 23:00:12
URL: http://neakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback