træningverk

Nu nær man bor sjælv o skall førsøka vara ekonomisk så går man i stællet før att ta buss,bil,trikket,taxi eller cykle, detta innebær att man kan gå cirka 2 mil o dagen om inte mera!

I går så var jag o skulle fixa skattekort, men det jag inte visste var att kontoret låg sjuk långt bort, men motion ær bra..ehhe, dessutom var dte værsta slumkvartene, dær typ inga gatoskyltar fanns! men jag hittade fram!

køn var enorm sm hanna hade varnat mig før, men inte ahde jag tråkigt før det, træffade på två trevliga svenskor o en man som pratade engelsak med mig!
vi ahde fina djupa diskutioner om skillande mellan norksa-svenska o dansak o svensak samt finska o svenska, mycket spænnande på engelska o førklara allt, men han var trevlig!
dessværre kunde man inte få skattekort utan jobb, o som tur var slapp jag komma tillbaka o fick i stællet adress så att jag kan skicka den, pust var lite oroig!

P væg tillbaka fixade jag norskt mobil nummer, så nu ringer jag før 1kr min till hem telefoner i Sverige, de e bara att slå mig en signal på svesnak mobilen så ringer jag hem till er(om jag har hem nr) så nu ær det fixat, två av 4-5 på min att gøra lista!

under dagen tog jag æven tag i storhandling! var tyværr tvungen mitt kylskåp bestod endast av skink ost o lite jucie o  frysen av en kylklamp..inte så mycket! så nu har jag i alal fall lite føda tilL!

på kvællen blev det ikea med hanna, shoppa lite grejer samt hæmta gartis socker o tandpetare..hehe..så næsta gång sockret tar slut blir det gartis buss till ikea elelr hur hanna! oturligt nog misade vi bussen med någon minut, så det blev att vænta en timme, men tiden går fort om man har roligt ;)

nær jagsedan kom hem på kvællen, hade jag værldens træningsverk(kan man få det av att bara gå) hmm..jajaj ont i ben o føtter i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback