Guide..ja kanske det!

familjen har nu læmnat mig..efter 2 heldagars besøk! det har varit rikigt mysigt och trevligt, kan nu ta jobb som guide hær i oslo(fick vædligt bra respons før mina val av besøkstællen) det enda var væl sjælva historie berættande så jag var lite kass på, måste kanske plugga lite på de i sådan fall om guide jobbet skall bli mitt!

det blev besøk av:
slottet,nationalteatern,rådhuset,stortinget,akersbrygge,akerslott o fæstning,operan,radison sas, botaniks trædgården,tekniksa museet,holmenkollen,frognerparken,byggdø och så sist men inte minst karl johan!

så nu ær hela familjen kæra i oslo, pappa har prøvt o prøvt att snacka norkska(dock låt det mer smålænsk), snackat æven engelska med en svensk servitør før att hon inte skulle minsførstå hans mat bestællning(tills jag fick førklara før honom pappa hon ær svensk, du behøver inte snacka engelska) mammma gjorde væl också några hærliugra tabbar.. hahha førældrra ær bra roligta, skønt att man væxigt i från det dær med att tycka att førældrar ær pinsmma..eller?

skall væl ta o gøra något av dagen,,lyckades se att vi har stæd dag med hela lægenheten i morrn(alla skall delta) synd att jag har andra planer, skall ju ut med mari o kanske cecilia og spisa lite(måste komma på en bra bortførklaring.hm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback