Krydda upp vardagen.


Var i affären i dag och storhandlade och många med mig tycker kanske inte att det är så kul att handla men guud så mycket roligare det kan bli när man stötter på sköna människor eller snarare tjuvlyssnar på sköna männsikor!
Där stod jag mitt upp i tankaran om vilken sort pasta jag skulle ha o plötsligt hör jag en gubben säga
-men ola är du här och skall krydda upp vardagen,
-jo minnsan skulle ola göra
det(han stod mycket rikigt just vid kryddhyllan)
Det roliga tog intre rikigt slut där utan dom äldre männen/gubbanra började diskutera både matlagning alla ensamstående män samt diskutera vart lagerbladen fans på hyllan vart fanns burken!
allt detta kanske inte låter så kul skrivet just så här men dom två männen gjorde helt klart min storhandel så mycket roligare!

i dag har jag använt mig av elas pappas uttryck :det är bätter att ta ut lyckan i förskott än att inte glädjas alls, chefenb ringde med bra besked som än så länge bara är ett kanske men som i morgon blir ett ja eller nej, har firat hela kvällen hoppat av glädje och bakat bullar och browies, kunde bli bättre än så!

Today is a good day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback