Mitt bara mitt!

Nu är heltidsjobbet på dagis mitt bara mitt,!
Så i kväll har det blivit firande med god mat och vinflaskan som jag stod i en halvtimmes kö för att köpa.
Systembolgen på fredagar runt si så där 18 är proppfyllda och köerna enorma, lyckligtvis valde jag även den segaste köen. Till min förskräckning hade det tom tillkommit en vakt vid inngången bara för att stoppa folket att komma in vilket ledde till att det var kö även utanför! Köande med två flaskor vin och lite öl i famnen kommer nog bidra till träningsverk i morrn, men som man brukar säga inget ont som har något gott med sig!

Kvällen bästa blev dock inte vinet utan i stället ett väldigt väldigt efterlängtat samtal från kära sofia, äntligen har hon kommit tillbaka till Sverige igen! Jag har saknat min spralliga och glada vän och kom nästan av mig hela tiden då hon ringde! Härligt att ha henne tillbaka och jag önksar henne ett varmt välkommen hem!

Kvällen andra plats blev en delad plats: delad mellan vinet samt den otroligt bra filmen Efter bröllopet!
Ni som missade den i kväll rekomenderar jag att se den en annan gång, en jätte fin film! JAg vet inte om det beror på att det är fredag eller vinet eller för att jag som vanligt levde mig in för mycket i filmen(grät lite) som jag nu är helt slut! Men jag känner p mig att det inte finns något lösning i fallet, det enda jag vet är att i morrn är det lördag, vilket innebär en ledig dag o en sovmorgon!  


Kommentarer
Postat av: Sofia

Än en gång grattis till heltidstjänsten, kära vän! Och tack för välkomnandet :) Vad kul att du börjat uppdatera bloggen igen, känns skönt att kunna ha lite koll på dig nu när du bor i i storstan :P Jag ser fram emot att komma upp och hälsa på dig, saknar dig och vill verkligen se hur ni har det! Stora kramar från ett kallt Visby :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback